Lista mentorów I edycji

Poznaj mentorów, którzy w zeszłym roku brali udział w Science-Up

W programie Science-Up pracujesz nad rozwojem swojego dorobku naukowego i kariery pod okiem specjalistów – wybranych przedstawicieli polskiej nauki. W zeszłym roku wybraliśmy 16 naukowców, którzy mogli pochwalić się wyróżniającym dorobkiem z obszaru nauk ekonomicznych, zarządzania lub nauk pokrewnych. To spośród nich (reprezentujących 11 różnych jednostek akademickich) uczestnicy biorący udział w I edycji programu wybierali swojego mentora.

dr Monika Cukier-Syguła

Uniwersytet Śląski w Katowicach | Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Zapraszam do współpracy w ramach obszaru nauk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk o polityce. Chciałabym aby wiodącym kierunkiem współpracy mogły być kwestie dotyczące zarządzania publicznego w kontekście interdyscyplinarnym.

  1. Cukier-Syguła, M. (2023). Circulation of the Silesian Political Elite – Case Study. Lex localis – Journal of Local Self-Government, 21, (No 1 (2023)), s. 143-159.
  2. Wajzer, M., Cukier-Syguła, M. (2020). Studying political violence using game theory models: Research approaches and assumptions. Polish Political Science Yearbook, 49 (2), s. 143-157.
  3. Wróbel, S., Wajzer M., Cukier-Syguła, M. (2020), Some remarks on the genetic explanations of political participation, Social Evolution and History, 19 (2), s. 98-114.
  4. Wajzer, M., Cukier-Syguła, M., ( 2019), An evolutionary game theory approach to cooperation among political elites, Acta Politologica, 11 (3), s. 1-12.
  5. Cukier-Syguła, M., (2022) Samorządowe elity polityczne miast na prawach powiatu w województwie śląskim po wyborach 2018 roku, nieopublikowana dotychczas rozprawa doktorska.

Monika Cukier-Syguła: doktor nauk o polityce i administracji. Wiodącym kierunkiem jej zainteresowań badawczych są zagadnienia dotyczące teorii elit politycznych, polityki lokalnej oraz kwestii zarządzania publicznego. Wymagają one bowiem podejścia interdyscyplinarnego obejmującego wiedzę socjologiczną, politologiczną, prawną ekonomiczną czy historyczną.

Nauczycielka akademicka; badaczka; studentka prawa, aktywna członkini wielu organizacji akademickich (posiadająca uprawnienia mediatora): w tym przez 4 lata Uczelnianej Rady Samorządu Doktorantów, członkini Komisji Rekrutacyjnej do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach dla obszaru nauk społecznych, pełnomocnik Rzecznika Uniwersytetu Śląskiego do spraw studentów i doktorantów. Wielokrotna stypendystka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nagrodzona wyróżnieniem dysertacji doktorskiej a także wyróżnieniem JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w XIV konkursie za działalność na rzecz wspólnoty akademickiej oraz osiągnięcia naukowe. Badaczka, posiadająca kilkuletnie doświadczenie w pracy nauczyciela akademickiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Autorka publikacji naukowych m.in. w: Lex localis – Journal of Local Self-Government; Polish Political Science Yearbook oraz Social Evolution & History. Uczestniczka konferencji naukowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynardowym.

Ponadto uczestniczka szkoleń z zakresu: nowoczesnej dydaktyki akademickiej; publikacji artykułów naukowych w prestiżowych zagranicznych czasopismach; przygotowywania artykułów anglojęzycznych; marketingu naukowego – strategii publikacyjnych; aplikacji o granty naukowe. Organizatorka licznych konferencji, warsztatów oraz seminariów dla studentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Członkini Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych oraz European Consortium for Political Research.

prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:
  • efektywne świadczenie usług;
  • deinstytucjonalizacja usług społecznych i ich wpływ na efektywne zarządzanie publiczne;
  • warunki tworzenia koprodukcja w środowisku lokalnym;
  • identyfikacja czynników porażki w działaniu organizacji publicznych i społecznych;
  • organizacyjne uczenie się w organizacjach publicznych i społecznych;
  • animacja społeczna.
  1. Zarządzanie publiczne. Perspektywa teorii i praktyki (red.) A. Frączkiewicz-Wronka, M. Ćwiklicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Katowice 2023
  2. Sagan, A.; Gałazka-Sobotka, M.; Czauderna, P.; Fraczkiewicz-Wronka, A.; Badora-Musiał, K.; Petka,N.; Kowalska-Bobko, I. Health Centres 75+ as a New Model to Improve Care for Older People in Poland. Int. J. Environ. Res. Public Health 2022, 19, 7487. https:// doi.org/10.3390/ijerph19127487
  3. Frączkiewicz-Wronka A. Kozak A.: Facilitating Co-production in Health Promotion: Study of Senior Councils in Poland [w] European Research Studies Journal Volume XXIV, Issue 4B, 2021, pp. 182-201
  4. Frączkiewicz-Wronka A. Digitalization of Healthcare Sector as a Tool for Implementation of Competition Policy [w] Economics, Enterpreneurship, Management Vol. 8, number 2, 2021, pp. 25-34, DOI: https://doi.org/10.23939/eem2021.02.025
  5. Gałązka-Sobotka M, Frączkiewicz-Wronka A, Kowalska-Bobko I, Kelm H, Szymaniec-Mlicka K (2021) HB-HTA as an implementation problem in Polish health policy. PLoS ONE 16(9): e0257451

Prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka ukończyła studia na kierunku politologia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach gdzie również uzyskała stopień doktora oraz doktora habilitowanego. Tytuł profesora nauk ekonomicznych uzyskała na wniosek Rady Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Ukończona w ramach nauk politycznych specjalność polityka społeczna i podjęte zatrudnienie w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach zdeterminowały ścieżkę jej profesjonalnego rozwoju jako poszukiwania badawcze, których celem jest wypełnianie luki poznawczej w zakresie identyfikowania czynników decydujących o efektywnym osiąganiu celów społecznych przez organizacje świadczące usługi publiczne. Analiza treści prac monograficznych oraz kilkunastu innych publikacji głównym nurtem zainteresowań są poszukiwania rozwiązań wychodzących poza schematy organizacyjne praktykowane w sferze publicznej. Skupienie uwagi badawczej na relacji państwo/społeczeństwo obywatelskie, obejmującej organizacje publiczne, organizacje non-profit oraz nowe międzyorganizacyjne formy współdziałania w różnych sektorach życia społecznego i gospodarczego oraz na zagadnieniach związanych z wpływem charakterystycznych cech sektora publicznego na jego efektywność i funkcjonalność – jest ważnym i nowym nurtem badawczym, wzbogacającym wiedzę o ekonomicznych aspektach funkcjonowania państwa i społeczeństwa.

Źródło: https://swps.pl/podyplomowe-wykladowcy/32003-fraczkiewicz-wronka-aldona

dr hab. Beata Glinkowska-Krauze, prof. UŁ

Uniwersytet Łódzki

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Chciałabym aby wiodącym kierunkiem współpracy z Uczestnikiem były zagadnienia związane z współczesnymi problemami zarządzania organizacjami.

  1. Beata Anna Glinkowska-Krauze, Viacheslav Chebotarov, Iegor Chebotarov, Rozważania na temat internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw w kontekście ich innowacyjności, [w:] B. Glinkowska-Krauze (red.), Współczesne trendy bezpieczeństwa biznesu. Problemy i wyzwania gospodarek wschodnich (978-8-3814-2855-2), Uniwersytet Łódzki, Łódź 2022, s. 83-92
  2. Beata Anna Glinkowska-Krauze, Bogusław Kaczmarek, Viacheslav Chebotarov, Współczesne problemy zarządzania. Teoria i praktyka (978-8-3814-2054-9), Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020.
  3. Beata Anna Glinkowska-Krauze, Viacheslav Chebotarov, Establishing a Business in Ukraine – the Initial Regulatory Organizational and Legal Aspects for Polish Entrepreneurs, „ Economic Research-Central and Eastern Europe” (1508-2008), 2019, vol. 22, nr 1, s. 75-86.
  4. Internacjonalizacja polskich i ukraińskich organizacji. Aspekty ekonomiczno-społeczne (978-8-3814-2603-9), pod red. Beata Anna Glinkowska-Krauze, Wydanie pierwsze, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019.
  5. Beata Anna Glinkowska-Krauze, Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw (978-8-3814-2134-8), Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018.

Dr hab. Beata Glinkowska-Krauze (2019), prof. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź (2020). Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk zawodowych (2006). Dyrektor Centrum Współpracy Naukowo-Badawczej: Polska-Ukraina na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu łódzkiego (2016). Profesor Akademik Narodowej Akademii Nauk Ekonomicznych Ukrainy (2019). Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Zarządzanie i Marketing, uzyskując tytuł magistra o specjalności Zarządzanie Firmą (2001). Stopień naukowy doktora uzyskała za pracę: Zarządzanie procesem tworzenia grupy kapitałowej na rynku usług pocztowych w Polsce- na przykładzie przedsiębiorstwa państwowego Poczta Polska, przygotowaną pod kierunkiem prof. UŁ. dra hab. Bogusława Kaczmarka (2008 r.). Stopień doktora habilitowanego uzyskała w 2019 roku, wskazując główne dzieło pt. Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw. Od 2020 roku jest profesorem Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2002 roku podjęła pracę na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2005 roku współpracuje z Politechniką Łódzką (Wydział Budownictwa Architektury i Inżynierii Środowiska). Promotor i recenzent ponad 500 prac licencjackich i magisterskich, 5-u doktoratów. Opiekun Koła naukowego ManageTeam na WZ UŁ, a także do 2018 toku SKN Cash Młodych Przedsiębiorców na WBAiS PŁ. Członek Zarządu TNOiK o/Łódź.

dr Magdalena Kowalska

Uniwersytet Szczeciński

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Z przyjemnością udzielę wsparcia merytorycznego dla prac z zakresu:

  • nowych technologii w marketingu;
  • marketingu relacji;
  • lojalności klientów;
  • zachowania konsumentów;
  • zarządzania marketingowego;
  • budowania marki;
  • marketingu sportu.
  1. Kowalska, M. (2023). Marketing relacji w dobie technologii cyfrowych. Warszawa: PWE.
  2. Swacha, J., Kowalska, M., Muszyńska, K., Miluniec, A., Maskeliunas, R., Damaševičius, R., Blažauskas, T., Kulikajevas, A. (2023). A Mobile Game for Learning Programming: Students’ Reactions in view of their Attitudes, Experiences and Expectations, International Journal of Mobile Learning and Organisation. 17(3), s. 388-405.
  3. Kowalska, M. (2022). Conceptualization of Sustainable Marketing Tools among SME Managers in Selected Countries in Poland and Sri Lanka. Sustainability. 14(10):6172.
  4. Swacha, J., Kowalska, M., Muszyńska, K., Miluniec, A., Maskeliunas, R., Damaševičius, R., Blažauskas, T., Kulikajevas, A. (2021). CS vs. IS students’ reactions to learning programming with mobile educational game. Proceedings of the thirty-seventh Information Systems Education Conference ISECON 2021. Vol. 37, s. 124-130.
  5. Kowalska, M. (2021). Modeling e-loyalty of Polish young consumers: comparing the impact of selected online communication tools in 2016 and 2021. Procedia Computer Science.Vol. 192, s. 3380-3390.

Doktora nauk o zarzadzaniu. Od roku 2014 zawodowo związana z Uniwersytetem Szczecińskim, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne ze studentami m.in. z zakresu: marketingu, planowania marketingowego, e-marketingu, badań marketingowych, zachowań konsumentów, budowania relacji z konsumentem, social mediów, strategii marketingowych w tym także w języku angielskim.

W swojej działalności naukowej i dydaktycznej zajmuje się zagadnieniami z zakresy budowania relacji oraz komunikacji marketingowej z konsumentami, w szczególności specyfiki młodych osób oraz zróżnicowaniu pokoleniowym. W pracy badawczej koncentruje się na analizie możliwości wykorzystania nowych technologii w komunikacji z rynkiem, nawiązywaniu relacji oraz kreowaniu lojalności konsumentów. Uczestniczyła w kilku międzynarodowych projektach badawczych.

Magdalena Kowalska była promotorem pomocniczym w zakończonym z wyróżnieniem przewodzie doktorskim oraz wielu prac magisterskich i licencjackich. W latach 2017-2021 była opiekunem Koła Naukowego Marketingu na Uniwersytecie Szczecińskim. Wielokrotnie była członkiem Komitetów Organizujących Konferencje Naukowe, których inicjatorem była Katedra Marketingu oraz Instytut Zarządzania. Od 2020 r. jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

Autorka wielu artykułów opublikowanych w międzynarodowych i ogólnopolskich, uznanych czasopismach. W 2023 r. wydała monografię pt. „Marketing relacji w dobie technologii cyfrowych”. Magdalena Kowalska aktywnie uczestniczy w konferencjach krajowych i zagranicznych, na których wygłasza referaty. Od 2019 r. jest koordynatorem wdrażania na Uniwersytecie Szczecińskim projektu ministerialnego w ramach programu Regionalnych Inicjatyw Doskonalenia, kwota finansowania 10.684.000,00 zł.

Realizowała wyjazdy stypendialne w ramach programu Erasmus+ do następujących ośrodków naukowych: University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb/ Department of Trade and International Business (Chorwacja); University of Jaén (Hiszpania); Ealing Hammersmith&West London College.

dr Katarzyna Kowalska-Jarnot

Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Obszarem współpracy z Uczestnikiem mogą być wszystkie tematy związane z komunikacją marketingową, opracowanie strategii promocji, analizą klienta, storytelling, content marketing, projektowanie nowej marki w oparciu o archetypy, marketing w mediach społecznościowych, influencer marketing

  1. Wpływ promocji w mediach społecznościowych na stymulowanie zakupów w sklepie internetowym, Wydawnictwo WSEI, 2023
  2. Addressing students’ perceived value with the virtual university concept”, Wydawnictwo SGH eMentor, 2022
  3. „Selected methods of studying college’s image”, Wydawnictwo AGH
    Managerial Economics, 2020
  4. „Działania Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE) i ich efekty w opinii uczestników i nauczycieli”, Wydawnictwo WSEI, 2019
  5. „Istota i funkcje tożsamości uczelni”, Wydawnictwo WSEI, 2019

• Doktor Zarządzania, Praca doktorska obroniona na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie pod kierunkiem prof. Jana Wiktora.
• Koordynator Centrum Badań WSEI
• Wykładowca, trener marketingu/komunikacji w social media/marki osobistej/zarządzania/komunikacji międzykulturowej/autoprezentacji/kompetencji miękkich
• Coach, mentor w obszarze marketingu.
• Opiekun samorządu studenckiego
• Opiekun Koła Naukowego z Marketingu oraz Koła nukowego Personal Development
• Zajęcia w języku polskim i angielskim
• Silne strony według Gallupa: Strateg, Kreator, Relator,

• 5 uczelni, w których prowadziłam zajęcia
• 20 lat doświadczenia w dydaktyce
• 18 lat jako opiekun samorządu studenckiego
• 7 kół naukowych, które miałam pod opieką
• 15 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami i zespołami,
• 10 lat doświadczenia w opracowywaniu i realizowaniu strategii marketingowych
• 3 lata doświadczenia w dziale promocji portalu www.interia.pl
• 3 lata koordynowania działu marketingu
• 80 zorganizowanych eventów, w tym koncertów, konferencji, seminariów
• 60 prac licencjackich, których byłam promotorem
• 10 razy miejsce w TOP 5 najlepszych wykładowców uczelni
• 1 raz (pierwsza edycja konkursu) tytuł WYKŁADOWCY: NAJLEPSZEGO PRZYJACIELA STUDENTÓW

dr hab. Joanna Kudełko, prof. UEK

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Potencjalny obszar współpracy obejmuje wsparcie merytoryczne młodych naukowców w zakresie przygotowania do tworzenia artykułów naukowych, w obrębie zagadnień, stanowiących (powyższe) zainteresowania naukowe. Wsparcie to dotyczy w szczególności: wyboru interesujących problemów badawczych, formułowania pytań badawczych, celów i hipotez badawczych,  planowania badań naukowych, konstruowania artykułów naukowych, spełniania wymogów stawianych artykułom naukowym, doboru właściwych metod badawczych.

  • Kudełko J., Musiał-Malago’ M., (2022), The Diversity of Demographic Potential and Socioeconomic Development of Urban Functional Areas – Evidence from Poland, “Cities”, Vol. 123, 103516;
  • Kudełko J., Żmija K., Żmija D., (2022), Regional Smart Specialisations in the Light of Dynamic Changes in the Employment Structure : the Case of a Region in Poland, “Equilibrium”, vol. 17, nr 1, s. 133-171;
  • Kusio T., Kudełko J., Borges A., Delic A., Stroila I.M. 2022, Are there any differences in rural development challenges within European countries? Social and economic contexts from EU rural leaders. International Food and Agribusiness Management Review, 25 (5), 737 – 756;
  • Kudełko J., Żmija D., (2023). Elastyczne formy zatrudnienia w dobie gospodarki 4.0. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 67(1), 94-105
  • Kudełko J., Szmigiel K., Żmija D., 2020, Społeczno-gospodarczy rozwój gmin wiejskich : dynamika i zróżnicowanie rozwoju na przykładzie województwa małopolskiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, ISBN: 978-83-7252-811-7.

Dr hab. Joanna Kudełko, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierownik Katedry Polityki Ekonomicznej i Programowania Rozwoju. Specjalizuje się w badaniach z zakresu polityki rozwoju społeczno-gospodarczego, przedsiębiorczości i innowacji regionalnych, ekosystemu przedsiębiorczości, polityki regionalnej i lokalnej. Jej zainteresowania badawcze skupiają się na polityce gospodarczej, polityce społecznej, gospodarce regionalnej, integracji europejskiej, polityce spójności Unii Europejskiej, polityce rozwoju regionalnego i lokalnego. Ostatnie prace badawcze, w które była zaangażowana dotyczyły rozwoju społeczno-gospodarczego obszarów wiejskich, miejskich obszarów funkcjonalnych oraz wyzwań rozwojowych w kontekście kryzysu wywołanego światową pandemią.

Jest autorką i współautorką wielu publikacji naukowych. Wśród najnowszych znajdują się:

  • Kudełko J., Musiał-Malago’ M., (2022), The Diversity of Demographic Potential and Socioeconomic Development of Urban Functional Areas – Evidence from Poland, “Cities”, Vol. 123, 103516;
  • Kudełko J., Żmija K., Żmija D., (2022), Regional Smart Specialisations in the Light of Dynamic Changes in the Employment Structure : the Case of a Region in Poland, “Equilibrium”, vol. 17, nr 1, s. 133-171;
  • Kusio T., Kudełko J., Borges A., Delic A., Stroila I.M. 2022, Are there any differences in rural development challenges within European countries? Social and economic contexts from EU rural leaders. International Food and Agribusiness Management Review, 25 (5), 737 – 756;
  • Kudełko J., Żmija D., (2023). Elastyczne formy zatrudnienia w dobie gospodarki 4.0. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 67(1), 94-105
  • Kudełko J., Szmigiel K., Żmija D., 2020, Społeczno-gospodarczy rozwój gmin wiejskich : dynamika i zróżnicowanie rozwoju na przykładzie województwa małopolskiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, ISBN: 978-83-7252-811-7.

Pełniła funkcje kierownika i wykonawcy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych, m.in.:

  • „Uniwersytet przyszłości – Innowacyjny model dualnego kształcenia na studiach ekonomicznych wspomagany infrastrukturą badawczą”, finansowanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu pod nazwą „DIALOG” (0054/DLG/2019/10);
  • “ARDENT Advancing Rural Development through Entrepreneurship Education for Adults”, środki UE (Erazmus +), (KA2, Project 2019-1-DE02-KA204-006491);
  • “Społeczno-gospodarcze konsekwencje czwartej rewolucji przemysłowej”, finansowanym przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu pod nazwą „Regionalna Inicjatywa Doskonałości” (021/RID/2018/19).

dr Artur Modliński

Uniwersytet Łódzki

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Współpraca nad stworzeniem własnej tożsamości badawczej w oparciu o zainteresowania; zaplanowanie badania, tekstu i prezentacja wyników; kontakt z ekspertami tematycznymi; praca nad recenzją – otrzymywanie feedbacku i jego zastosowanie w pracy nad tekstem.

  1. Modliński, A., Fortuna, P., & Rożnowski, B. (2023). Robots onboard? Investigating what individual predispositions and attitudes influence the reactions of museums’ employees towards the adoption of social robots. Museum Management and Curatorship, 1-25.
  2. Fortuna, P., Modliński, A., & McNeill, M. (2023). Creators matter. perception and pricing of art made by human, cyborgs and humanoid robots. Empirical Studies of the Arts, 41(2), 331-351.
  3. Modliński, A. (2023). The psychological and ethological antecedents of human consent to techno-empowerment of autonomous office assistants. AI & SOCIETY, 38(2), 647-663.
  4. Modliński, A., Fortuna, P., & Rożnowski, B. (2023). Human–machine trans roles conflict in the organization: How sensitive are customers to intelligent robots replacing the human workforce?. International Journal of Consumer Studies, 47(1), 100-117.
  5. Bartosiak, M. L., & Modlinski, A. (2022). Fired by an algorithm? Exploration of conformism with biased intelligent decision support systems in the context of workplace discipline. Career Development International, 27(6/7), 601-615.

dr Artur Modliński – prowadzi badania w obszarze zarządzania posthumanistycznego i zalgorytmizowanych organizacji. Łączy nurty teoretyczne z zakresu etologii, antropologii, ewolucji i psychologii wykorzystując je do wyjaśniania zjawisk w obszarze zarządzania organizacjami.

Pracuje w Katedrze Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i kieruje tamtejszym Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją. Jako badacz współpracuje z wieloma instytucjami, m.in. z Międzynarodowym Centrum Badawczym (CITAD) przy Uniwersytecie Lusiada, Laboratorium Urban Sensorial w Lizbonie, Instytucie Iris Ankona w Rydze, Laboratorium Augmented Human Intelligence & Digital Ergonomics Lab przy Universita di Pavia we Włoszech, Fundacji Romualdo del Bianco we Florencji oraz Europejskiej Fundacji Rozwoju Człowieka. Dr Modliński opisał takie zjawiska jak techno-empowerment, technoza, technoizacja, anastomoza organizacyjna, struktura bifurkująca, organizacja zrównoważona technologicznie i carnal collapse effect. Podczas badań terenowych zaobserwował fenomen HRR (human robbing robot), odkrył i skonceptualizował Manualizację Procesów Zautomatyzowanych (MPZ) oraz opisał konflikt ról organizacyjnych zachodzących między człowiekiem i maszyną (HMTRC – human machine trans role conflict). Wraz z posthumanistą Matthew Gladdenem stworzył metaforę organizacji jako cyborga.

dr Aneta Oleksy-Gębczyk

Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Współpraca z potencjalnym Uczestnikiem projektu może koncentrować się wokół szukania obszaru badawczego, formułowania celów i hipotez badawczych, pracy nad strukturą opracowania, przeglądu literatury z danej tematyki a także warsztaty pisania teksów naukowych.

Monografie:

  1. Oleksy-Gębczyk A., Niemczyk A. (2020). Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego. Wydawnistwo: C.H. Beck, 70 punktów ISBN: 978-83-8198-664-9 ; 978-83-8198-665-6

Artykuły:

  1. Oleksy-Gębczyk A., Rydwańska P., Witowska J. (2022), Przedsiębiorstwa lokalne wobec pandemii COVID-19 na przykładzie subregionu sądeckiego. Studia Ekonomiczne. Gospodarka, społeczeństwo, środowisko, nr 2/2022(10). Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu.
  2. Oleksy-Gębczyk A., Peter Bombik K. (2021), Wpływ zmian politycznych w samorządach na kształtowanie relacji z mieszkańcami – analiza z wykorzystaniem instrumentów marketingu relacji 5I. Studia Ekonomiczne. Gospodarka, społeczeństwo, środowisko, nr 2/2021(8). Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu. – ISSN: ISSN 2544-6916, e-ISSN 2544-7858
  3. Niemczyk A., Oleksy-Gębczyk A., (2021), Online Marketing Communication of Polish Cities during the COVID-19 Pandemic. [W:] Soliman (red.), Proceedings of the 38th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 3-4 November 2021, Seville, Spain (Proceedings of the International Business Information Management Association Conference; 38), King of Prussia, PA : International Business Information Management Association 70 punktów

Rozdziały w monografiach:

  1. Oleksy-Gębczyk A., Peter-Bombik K., (2022) Kształtowanie relacji z mieszkańcami jako istotny element koncepcji Smart City. W: Prawelska-Skrzypek G, Blecharczyk W. (red.). Inteligentne i zrównoważone miasta w teorii i praktyce zarządzania. Wydawnictwo IGSMiE Polskiej Akademii Nauk oraz WSEI Kraków 20 punktów, ISBN 978-83-67606-01-1, eISBN 978-83-67606-02-8 DOI: 10.33223/smartcity/22/1

Doktor Aneta Oleksy-Gębczyk ukończyła studia magisterskie, a następnie doktoranckie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W 2019 roku uzyskała stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse. Od 2008 roku pracuje jako dydaktyk – wykładowca akademicki. Jest pracownikiem Wydziału Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu i obecnie jest zatrudniona na stanowisku adiunkta. Ponadto jest wykładowcą w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie oraz na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prowadzi zajęcia dydaktyczne m.in. z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości, a także seminaria dyplomowe. Jest wykładowcą bardzo cenionym przez studentów, co znajduje odzwierciedlenie w wysokich ocenach w okresowych ankietach oraz wyróżnieniach przyznawanych przez organizacje studenckie działające na uczelniach na których wykłada.

Ze szczególną uwagą podchodzi do swojego rozwoju jako dydaktyk i jako naukowiec. Jest autorem lub współautorem wielu publikacji naukowych. Uczestniczy w wielu konferencjach krajowych i zagranicznych. Bierze udział w projektach badawczych, również międzynarodowych m.in. w ramach programu Horyzont 2020, Horyzont Europa (2021-2027). Jest kilkukrotną stypendystką Rektora ANS i autorką własnych projektów badawczych. Jej starania w tym względzie zostały zauważone, docenione i nagrodzone m.in. przez Fundację im. Marka Nawary w konkursie na najlepszą pracę doktorską, kilkukrotnie przez Rektora Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu, Rektora Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie, a także recenzentów publikowanych przez nią artykułów naukowych, przyznając wyróżnienie za prezentowane opracowania. Chętnie będzie udział w wymianach międzynarodowych w ramach programu Erasmus, odwiedzając uczelnie m.in we Włoszech, w Turcji, Macedonii, a także na Węgrzech. Uczestniczy w różnych szkoleniach, poszerzających kompetencje wykładowcy, m.in. jest certyfikowanym trenerem branżowych symulacji biznesowych REVAS, w ostatnich latach ukończyła roczny kurs języka angielskiego dla wykładowców, a także szkolenie z zakresu innowacyjnych metod nauczania na studiach wyższych, aktorskich umiejętności w pracy nauczyciela akademickiego oraz tutoringu w pracy ze studentami.

dr Katarzyna Peter-Bombik

Uniwersytet Jagielloński

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Chciałabym aby wiodącym kierunkiem współpracy z Uczestnikiem były wybrane obszary zarządzania publicznego, efektywność wybranych polityk publicznych, zarządzanie organizacjami publicznymi i społecznymi, innowacje społeczne

  1. Peter-Bombik K., Oleksy-Gębczyk A. (2022), Kształtowanie relacji z mieszkańcami jako istotny element koncepcji smart city, [w:] Prawelska-Skrzypek G., Blecharczyk W., Inteligentne i zrównoważone miasta w teorii i praktyce zarządzania, Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk, Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie, ISBN 978-8367606-01-1, eISBN 978-83-67606-02-8, ss.259-276.
  2. Maciąg J., Bugdol M., Peter-Bombik K. (2021), Metody i narzędzia wdrażania Lean Management. Poradnik dla menedżerów i pracowników szkół wyższych, Wydawnictwo Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-8175-300-5.
  3. Peter-Bombik K., Oleksy-Gębczyk A. (2021), Wpływ zmian politycznych w samorządach na kształtowanie relacji z mieszkańcami – analiza z wykorzystaniem instrumentów marketing relacji 5I, [w:] Studia Ekonomiczne. Gospodarka – Społeczeństwo – Środowisko (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu), nr 2/2021 (8), ss.21-43.
  4. Peter-Bombik K. (2019), Kobieta – drugie imię funduszu lokalnego, [w:] Bogacz-Wojtanowska Ewa, Kostera Monika (red.), Siłaczki, szefowe, społeczniczki: Polki, organizatorki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, ISBN 978-83-233-4681-4, ISBN (e-book) 978-83-233-4682-1, ss.399-420.
  5. Peter-Bombik (2019), Ryzyko w działalności organizacji pozarządowych. Przypadek funduszu lokalnego [w:] Studia Naukowe Gospodarka Społeczeństwo Środowisko (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu), nr 1/2019 (3), ss.76-85.

Jestem absolwentką Akademii Ekonomicznej w Krakowie (1997) i doktorem nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania (2005). Obecnie jestem pracownikiem dydaktycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Spraw Publicznych) oraz Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu (Wydział Nauk Ekonomicznych). Jeśli chodzi o zainteresowania naukowe, to obejmują one zarządzanie w sektorze publicznym i społecznym, polityki publiczne, politykę społeczną, innowacje społeczne, projektyzację sfery publicznej i społecznej. Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat prowadziłam liczne prace dyplomowe (od roku 2007 ponad 300). W pracy ze studentami wykorzystuję wybrane elementy coachingu, tutoringu oraz mentoringu.

dr Marcin J. Piątkowski

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Współpraca z potencjalnym Uczestnikiem projektu może dotyczyć obszarów:

  • przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce,
  • uwarunkowania i strategie rozwoju przedsiębiorstw,
  • konkurencyjność przedsiębiorstw i sektora MŚP,
  • wpływ nowych technologii na gospodarkę,
  • komunikacja marketingowa i relacje z klientami,
  • działalność inwestycyjna przedsiębiorstw,
  • gospodarka cyfrowa oraz Industry 4.0,
  • technologie cyfrowe i e-commerce,
  • zachowania konsumentów i różnice pokoleniowe,
  • analizy sektorowe, regionalne, międzynarodowe.
  1. Piątkowski M. J., Urbaniec M., (red.) Ekosystem przedsiębiorczości. Uwarunkowania i źródła finansowania, Difin, Warszawa 2023.
  2. Piątkowski, M. J. (2020). Expectations and Challenges in the Labour Market in the Context of Industrial Revolution 4.0. The Agglomeration Method-Based Analysis for Poland and Other EU Member States. Sustainability, 12 (13), s. 1-30.
  3. Piątkowski, M. J. (2020). Implementation of innovations in enterprises using EU funds: comparative analysis. Journal of International Studies, 13 (2), s. 109-126.
  4. Piątkowski, M. J. (2020). Results of SME Investment Activities: A Comparative Analysis among Enterprises Using and Not Using EU Subsidies in Poland. Administrative Sciences, 10 (1), s. 1-26.
  5. Piątkowski, M. J. (2020). Analysis of investment activities of enterprises in Poland. Entrepreneurship – Education, 16 (2), s. 225-238.

Dr Marcin J. Piątkowski – doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości i Innowacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, certyfikowany tutor akademicki, szkoleniowiec. Kierownik własnych grantów badawczych, a także uczestnik projektów naukowych i autor publikacji z zakresu ekonomii i zarządzania przedsiębiorstwami, a także uwarunkowań wpływających na rozwój i konkurencyjność firm, jak również funduszy europejskich. Jego zainteresowania naukowe obejmują także aspekty związane z zagadnieniem gospodarki cyfrowej wraz z ich oddziaływaniem na zachowania konsumentów z uwzględnieniem różnic pokoleniowych.

Posiada kilkuletnie bogate doświadczenie w pracy ze studentami metodą tutoringu akademickiego.
Prowadzi kursy i szkolenia z projektowania oraz wdrażania pomysłów biznesowych, jak również doradza w zakresie rozwoju i wspierania przedsiębiorczości na poziomie lokalnym i regionalnym. Sprawuje funkcję eksperta w krajowych i regionalnych programach operacyjnych funduszy europejskich, a także krajowych programach pomocowych. W 2022 roku ekspert w obszarze przedsiębiorczości i rozwoju gospodarczego dla Metropolii Krakowskiej. W latach 2014-2016 ekspert w krajowym programie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej „Wsparcie w Starcie”. Jest członkiem European Academy of Management (EURAM).

Uczestniczył w stażu naukowym w University of Valencia w ramach programu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA), a także ukończył staż dydaktyczny w University College London. Wielokrotnie prowadził wykłady gościnne w zagranicznych ośrodkach naukowych, m.in.: University of Rome „Tor Vergata”, University of Valencia, University of Dubrovnik, University of Malaga, ISCTE – University Institute of Lisbon, University of Alicante, Pablo de Olavide University Sevilla, University of the Balearic Islands.

Współzałożyciel kierunku studiów o profilu praktycznym „Przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce” w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

prof. dr hab. Edyta Rudawska

Uniwersytet Szczeciński | Washington College w USA | Leeds Backett University

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:
  • zarządzanie relacjami z klientami;
  • wycena wartości klientów – finanse; finanse i rachunkowość;
  • zarządzanie organizacją w kontekście zrównoważonego rozwoju – ekonomia;
  • emocjonalne podstawy podejmowania decyzji konsumenckich – ekonomia;
  • nowe technologie w kształtowaniu relacji z klientami.
  1. The influence of environmental awareness on responsible energy consumption : the case of households in Poland / Magdalena Jaciow, Edyta Rudawska, Adam Sagan, Jolanta Tkaczyk and Robert Wolny. // Energies. 2022, vol. 15 iss. 15
  2. Extending the consumer style inventory to define consumer typologies for secondhand clothing consumption in Poland / Daniella Ryding, Claudia E. Henninger, Edyta Rudawska, Gianpaolo Vignali. // European Research Studies Journal. 2020, vol. 23 special issue 2, s.410-433
  3. Academic research on marketing in Central and Eastern Europe : a comparative analysis of scholarly papers published in Polish versus international journals / Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Edyta Rudawska, Barbara Mróz-Gorgoń, Łukasz Skowron. // European Research Studies Journal. 2021, vol. 24 special issue 2, s.198-209
  4. The development of food retail formats – evidence from Poland, British Food Journal 2018, Vol. 120, No. 2, pp. 309-324,
  5. Sustainable marketing strategies in the food and drink industry: a comparative analysis of B2B and B2C SMEs operating in Europe, Journal of Business & Industrial Marketing 2019.

Zrealizowane oraz realizowane projekty badawcze:

  1. Koncepcja marketingu zrównoważonego i jej stosowanie na wybranych rynkach europejskich – identyfikacja międzynarodowych różnic, międzynarodowy projekt finansowany ze środków NCN, konkurs Harmonia, nr rejestracyjny 2014/14/M/HS4/00891. Okres realizacji projektu: 28 miesięcy, lata 2015-2017. Kierownik – dr hab. prof. US Edyta Rudawska.
  2. Wdrożenie usprawnień zarządczych w JST regionu zachodniopomorskiego, projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Okres realizacji projektu: 22 miesiące, lata 2009-2010. Główny wykonawca – dr hab. Edyta Rudawska.
  3. Kreowanie relacji z klientami w koncepcji wartości przedsiębiorstwa, projekt finansowany ze środków KBN, nr rejestracyjny N115 069 32/3151. Okres realizacji projektu: 22 miesiące, lata 2007-2008. Kierownik dr Edyta Rudawska.
  4. Strategie budowania lojalności studentów jako klientów banku, projekt finansowany ze środków KBN, nr rejestracyjny 1 H02D 032 16, termin realizacji 1999-2001 – grant promotorski, dr Edyta Rudawska – główny wykonawca. Projekt został wyróżniony przez Komitet Badań Naukowych w Warszawie
  5. Metodyka doboru systemu CRM w przedsiębiorstwach usługowych”, projekt finansowany ze środków KBN, nr rejestracyjny 2 H02D 027 23, termin realizacji 08.2002-12.2003 – dr Edyta Rudawska – główny wykonawca.

Staże zagraniczne:

  1. University of West Georgia – Stany Zjednoczone 03-05.2019,
  2. Visiting profesor na University of Jaen – Hiszpania 21.01-20.07.2018,
  3. University of Manchester, Great Britain, 26-30.04.2017 staż naukowo-dydaktyczny w ramach programu Erasmus – Staff Mobility for Training Programme,
  4. University of Kelaniya, Department of Marketing Management, Sri Lanka, Staż naukowo-dydaktyczny w ramach programu ERASMUS MUNDUS IMPACT, 22.01 – 23.02. 2017,
  5. Chiny – Guangdong University of Foreign Studies 4-11.06.2016r. – staż naukowo-dydaktyczny,
  6. 02 – 13.02 2015 University of Nicossia – staż naukowo-dydaktyczny w ramach programu Erasmus Staff Mobility Teaching Programme.

Nagrody:

  1. Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe 2019 rok.
  2. Nagroda za najlepszą prezentację w sesji podczas International Conference on Advanced Marketing 2017, „Marketing for Next Generation” 26-27.01.2017, University of Kelaniya, Department of Marketing Management, Sri Lanka.
  3. W 2010 roku została nagrodzona przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego za najlepszą rozprawę habilitacyjną.
  4. Siedmiokrotna zwyciężczyni w plebiscycie na najlepszego wykładowcę Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania „Złota Kreda”. W 2013 roku została nagrodzona nagrodą „Mentor Wydziału”, przyznawaną pracownikowi naukowemu, który w sposób godny reprezentuje Wydział na zewnątrz i stanowi autorytet dla studentów.

 

dr Joanna Rzempała

Uniwersytet Szczeciński

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Z przyjemnością udzielę wsparcia w zakresie: prowadzenia projektów, prac badawczych, rozwoju kompetencji, współpracy międzynarodowej.

  1. The Importance of Developing Soft Skills in Project Management -Students’ Perspective, Based on the Example of IPMA-Student Certification, J. Rzempała, K. Janecka, M. Juźwik, July 2023EUROPEAN RESEARCH STUDIES JOURNAL Volume XXVI(Issue 2):628-640, 2023
  2. Regional Management of Funds for Micro-Projects Implemented by NGOs as a Catalyst for Economic Activity of Local Communities on the Example of the Program “Społecznik 2017-2024”, R. Szymański, J. Rzempała, A. Bretyn, European Research Studies Journal Volume XXVI, Issue 1, 2023
  3. Risk Identification in Cogeneration (Combined Heat and Power) Projects: A Polish Case Study, J. Rzempała, D. Borkowski, A. Rzempała, Energies 15 (1), 42, 2021
  4. Initiating and defining a sustainable project on the example of rare disease therapy, M Juchniewicz, J Rzempała, M Skweres-Kuchta, EUROPEAN RESEARCH STUDIES JOURNAL XXIV(Issue 3), 2022
  5. Using CRM Tools for Learning Development – The IPMA-Student Portal Example, J. Rzempała, R. Szymański, Procedia Computer Science 192:5003-5014, 2021

Joanna Rzempała jest doktorem nauk ekonomicznych. Pracuje jako adiunkt na Wydziale Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego od roku 2008. W obszarze naukowym i dydaktycznym zajmuje się zarządzaniem projektami i rozwojem kompetencji w tym obszarze. Jest promotorem prac doktorskich na Uniwersytecie Szczecińskim i Politechnice Gdańskiej. Od wielu lat związana z International Project Management Association Polska, gdzie pełni funkcję wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za certyfikację IPMA-Student oraz współpracę ze środowiskiem akademickim. Jest organizatorem i członkiem Jury ogólnopolskiego konkursu Project Master na najlepszą licencjacką, magisterską, podyplomową i doktorską w zakresie zarządzania projektami. Jest pomysłodawcą inicjatywy IPMA KIDS (od 2016 w Polsce), która została umiędzynarodowiona w roku 2020. Jest autorem modelu kompetencyjnego dla dzieci i młodzieży w zakresie zarządzania projektami na bazie standardu IPMA Individual Competence Baseline, Aktualnie prowadzi pilotażowe warsztaty dla dzieci i młodzieży w róznych krajach m.in Chorwacja, Czarnogóra, Kolumbia, Maroko.

Jest członkiem międzynarodowego zespołu powołanego przez International Project Management World, który prowadzi prace na rzecz wsparcia NGO w środowisku międzynarodowym. W ramach projektu prowadziła zajęcia na Poliechnico Grand Columbiano w Kolumbii dla kadry zarządzającej NGO. Jej pasją jest praca z młodymi ludźmi zarówno w Polsce jak i zagranicą. Jest opiekunem Koła Naukowego Project na Uniwersytecie Szczecińskim i osoba odpowiedzialną za działaność IPMA Young Crew Polska.

dr hab. Tomasz Skica, prof. WSIiZ

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:
  1. Wspieranie przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny szczebla lokalnego w Polsce. Diagnoza instrumentów wsparcia oraz zakres ich praktycznego wykorzystania w procesach wsparcia inicjatyw gospodarczych. Pomiar skuteczności stosowanych form wsparcia oraz ich konsekwencji dla polityk budżetowych.
  2. Przedsiębiorczość studencka. Opracowanie narzędzia badawczego służącego diagnozowaniu potencjału przedsiębiorczości wśród studentów, ocena ich skuteczności oraz projektowanie polityk uczelnianych w zakresie tworzenia klimatu dla przedsiębiorczości w oparciu o wyniki przeprowadzonych badań.
  3. Efektywność świadczenia usług komunalnych w Polsce. Ujęcie modelowe. Ustalenie miar oceny efektywności usług komunalnych. Opracowanie planu badań w zakresie identyfikacji form i modeli świadczenia usług komunalnych w Polsce. Próba dopasowania form świadczenia usług komunalnych do poszczególnych branż, optymalizujących wyniki ich działalności.
  1. Skica, T., Misiąg, J., Misiąg, W., Palimąka, K., Rodzinka, J. (2022). Publiczne wsparcie rolnic-twa i rozwoju obszarów wiejskich w świetle celów Wspólnej Polityki Rolnej UE i polskiej po-lityki rozwoju, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa – Rzeszów, ISBN 978-83-66551-22-0 oraz ISBN 978-83-8209-175-5.
  2. Skica, T., Rodzinka, J., Ociepa-Kicińska, E., Mroczek, T. (2022). How government size optimi-zation affect on European economies? WSEAS Transactions on Business and Economics (19), pp. 647-659 (70 pkt. WSEAS).
  3. Lazović-Pita, L., Šćeta, L., Skica, T., A stochastic frontier approach to measuring (in)efficiency of communes in Poland, Forum Scientiae Oeconomia, Vol. 10 No. 4, 95-115, DOI: 10.23762/FSO_VOL10_NO4_5 (70 pkt. MNiSW).
  4. Skica, T., Miszczyńska, K., Miszczyński, P., Leśniowska-Gontarz, M., Local budgetary policy of Polish municipalities and its impact on new businesses formation in medical, creative and agri-food sectors, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia, Vol. 56, No 4, 161-183, DOI:10.17951/h.2022.56.4.161-183
  5. Skica, Wpływ polityki gmin na rozwój lokalny. Cele strategiczne, polityki budżetowe oraz instrumentalizacja wsparcia, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszo-wie, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa – Rzeszów 2020, ISBN 978-83-66551-15-2 oraz ISBN 978-83-8209-064-2.

dr hab. Tomasz Skica, Prof. WSIiZ w Rzeszowie
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Ekonomiczny, Instytut Finansów, 2021). Doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Finansów, 2007). Absolwent studiów magisterskich z zakresu ekonomii (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wydział Ekonomiczny, 2002).

Od roku 2002 związany zawodowo z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Wieloletni dyrektor ds. Badań i Nauki w Instytucie Badań i Analiz Finansowych w Rzeszowie. Kierownik Katedry Przedsiębiorczości WSIiZ w Rzeszowie.
Redaktor naczelny czasopisma naukowego Financial Internet Quarterly (WoS ESCI, Impact Factor). Wykładowca akademicki, współpracownik Centrum Studiów Podyplomowych WSIiZ oraz trener Cisco Entrepreneur Institute (CEI).

Autor kursów i programów nauczania w językach polskim oraz angielskim. Promotor ponad 200 prac dyplomowych z zakresu ekonomii, finansów i zarządzania. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych, monografii i rozdziałów w monografiach naukowych, raportów, strategii oraz ekspertyz w obszarze finansów publicznych, w tym w szczególności finansów samorządowych. Prowadzi badania w zakresie wspierania przedsiębiorczości przez JST, efektywności sektora publicznego oraz systemu finansów publicznych.

Członek Senatu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie oraz Rady Dziekańskiej Kolegium Zarządzania Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, a także ekspert zespołu ds. jakości kształcenia dla ścieżek polsko i anglojęzycznych w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Współpracownik krajowych oraz zagranicznych uczelni i ośrodków naukowych. Lider międzynarodowych grup projektowych, a także kierownik zespołów badawczych.

dr inż. Letycja Sołoducho-Pelc

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:
  1. Wyboru tematu projektu/badania.
  2. Przygotowania badań (identyfikacji problemu badawczego, pytań badawczych, luki badawczej, celów badawczych, hipotez badawczych).
  3. Przygotowania studium literatury i przeprowadzenia krytycznej analizy literatury tematu.
  4. Opracowania procedury badawczej (ustalenie etapów badań, techniki i metody badawczej, dobór próby).
  5. Analiza i interpretacja danych oraz opracowania wyników.
  6. Wyboru formy i miejsca publikacji wyników badań.
  7. Przygotowanie publikacji (czasopisma z listy MEiN).
  1. Changes in Energy Sector Strategies: A Literature Review Sulich, A., Sołoducho-Pelc, L. Energies, 2022, 15(19), 7068
  2. Natural Environment Protection Strategies and Green Management Style: Literature Review
    Sołoducho-Pelc, L., Sulich, A. Sustainability, 2022, 14(17), 10595
  3. The improvements propositions for players’ engagement and sustainable behaviors in managerial games Biercewicz, K., Sulich, A., Soloducho-Pelc, L.
    Procedia Computer Science, 2022, 207, pp. 1509–1518
  4. Management styles and decision-making: Pro-ecological strategy approach Sulich, A., Sołoducho-Pelc, L., Ferasso, M. Sustainability, 2021, 13(4), pp. 1–18, 1604
  5. Between sustainable and temporary competitive advantages in the unstable business environment Sołoducho-Pelc, L., Sulich, A. Sustainability, 2020, 12(21), pp. 1–16, 8832

Szczegółowe informacje o profilu mentora można znaleźć na stronie Repozytorum WIR Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu: www.wir.ue.wroc.pl

Researcher ID: J-5679-2018
Profil ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Letycja_Soloducho-Pelc

dr Kajetan Suchecki

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Z potencjalnym Uczestnikiem mogę współpracować w obszarach zachowań konsumentów (w wielu branżach), a także w tematyce ekonomiki ochrony zdrowia, gospodarki turystycznej, badaniach rynku (ilościowych i jakościowych).

  1. Woźniak-Holecka, J., Sobczyk K., Suchecki K. (2023), Realizacja samorządowych programów polityki zdrowotnej (PPZ) przez gminy miejskie, miejsko-wiejskie i wiejskie. Realizacja programów polityki zdrowotnej przez samorządy [w:] Space-Society-Economy, 34, 43-55
  2. Woźniak-Holecka J., Holecki T., Suchecki K., Jaruga-Sękowska S. (2022), Selected Organizational and Managerial Aspects of Health and Nutrition Education of Various Types of Consumers of Spa Treatment Services in Poland [w:] Nutrients, 14, 2337.
  3. Woźniak-Holecka J., Holecki T., Suchecki K., Jaruga-Sękowska S. (2022), The impact of legal and organizational regulations on the nutritional behavior of patients-consumers of spa treatment services in Poland [w:] „Frontiers in Public Health”, 10:1029505
  4. Suchecki K. (2021), The role of university sports in health promotion among people with disabilities in Poland, [w:] Journal of Physical Education and Sport, Vol 21, 1203 – 1210
  5. Suchecki K. (2018), Cultural route as a sub-market of cultural toursim market – a case of the Way of St. James, [w:] P. Gryszel (red.), Innowacyjność gospodarki Dolnego Śląska i pogranicza, AdRem, Jelenia Góra.

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse (2020). Adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowice. Pracował także na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach i AWF Katowice oraz prowadził zajęcia dydaktyczne w Universidad de Malaga i Universidad de Valencia w Hiszpanii oraz w Windesheim University of Applied Sciences w Holandii. Naukowo zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami z zakresu zachowań konsumentów na rynku ochrony zdrowia i rynku turystycznym oraz ekonomice ochrony zdrowia. Z wykształcenia menedżer ochrony zdrowia. W latach 2022-2023 pełnił funkcję dyrektora zarządzającego jednej z klinik stomatologicznych w województwie śląskim. Podróżnik, który odwiedził ponad 70 krajów świata. Działacz sportu akademickiego.

dr Martyna Wronka-Pośpiech

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Zainteresowania naukowe:
Potencjalny obszar współpracy z Uczestnikiem:

Potencjalny obszar współpracy obejmuje wsparcie w zakresie przygotowania do tworzenia artykułów naukowych, mieszczących się w obrębie moich zainteresowań naukowych. W szczególności mogę udzielić pomocy merytorycznej i metodycznej w pracy naukowej oraz pomóc w organizacji warsztatu badawczego, wyborze problemów badawczych, konstruowania artykułów naukowych, zaplanowania i przeprowadzenia przeglądu literatury, wyboru miejsca publikacji artykułu oraz przygotowania odpowiedzi na recenzje. 

  1. Wronka-Pośpiech, M. (2018). Exploring failure among social entrepreneurs–Evidence from Poland. International Journal of Contemporary Management, 17(1), 269-286.
  2. Wronka-Pośpiech, M. (2018). Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych. Prace Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
  3. Twaróg, S., Szwarc, K., Wronka-Pośpiech, M., Dobrowolska, M., & Urbanek, A. (2021). Multiple probabilistic traveling salesman problem in the coordination of drug transportation—In the context of sustainability goals and Industry 4.0. Plos one, 16(3), e0249077.
  4. Klimas, P., & Wronka-Pośpiech, M. (2022). Social Entrepreneurship and Entrepreneurial Ecosystems: Do They Fit?. Problemy Zarządzania, 20(1/2022 (95)), 43-66.
  5. Kraśnicka, T., Głód, W., & Wronka-Pośpiech, M. (2018). Management innovation, pro-innovation organisational culture and enterprise performance: testing the mediation effect. Review of Managerial Science, 12, 737-769.

Moje zainteresowania mieszczą się w Naukach o Zarządzaniu i Jakości, mimo że w badaniach łączę dwie perspektywy będące wynikiem posiadanego wykształcenia ekonomicznego i politologicznego. Tematyka badań zamyka się głównie w subdyscyplinie naukowej: Przedsiębiorczość. Specjalizuję się w badaniu zjawiska przedsiębiorczości społecznej, a szczególnie interesuje mnie zachodzący tam proces przedsiębiorczy i osoba samego przedsiębiorcy. W roku 2014 obroniłam pracę doktorską pt. „Uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw społecznych w Polsce.

W pracy naukowej wykorzystuję doświadczenia praktyczne wynikające ze współpracy z organizacjami działającymi w trzecim sektorze – od 2008 roku jestem doradcą i trenerem i świadczę usługi w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami społecznymi. Przeprowadziłam ponad 300h doradztwa i ponad 1200h szkoleń. Aktywnie angażuję się w rozwój ekonomii społecznej w regionie – nierzadko występuję w roli moderatora podczas spotkań sieciujących czy debat, prowadzę doradztwo strategiczne dla spółdzielni socjalnych. Od 2016 jestem przewodniczącą Śląskiej Kapituły Certyfikującej przy Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Katowicach, której zadaniem jest rekomendowanie pomiotów do certyfikacji Znakiem Ekonomii Społecznej „Zakup prospołeczny”.
W Uniwersytecie Ekonomicznych prowadzę następujące autorskie zajęcia: Przedsiębiorczość społeczna, Przedsiębiorczość w sektorze publicznym i społecznym, Przedsiębiorczość w mieście, Przedsiębiorczość w organizacji non profit, Zarządzanie strategiczne, Nowoczesne koncepcje zarządzania, Social Entreprenurship and Social Innovation, Corporate Social Responsibility i inne.
Działalność praktyczna umożliwia mi łatwiejszy dostęp do badanych podmiotów oraz implikuje perspektywę badawczą – staram się przyjmować podejście zaproponowane przez Van de Ven’a Engaged Scholarship. Zgodnie z nim, różnice istniejące pomiędzy badaczami a praktykami w rzeczywistości nie są przeszkodą, a raczej stwarzają możliwość poszukiwania rozwiązań dla problemów nurtujących obie strony.

Prowadzone przeze mnie badania mają nie tylko znaczenie dla rozwoju międzynarodowego dorobku, ale również wartość aplikacyjną i znajdują zastosowanie w praktyce. Badania prowadzę w trzech grupach tematycznych:

  1. Przedsiębiorczość społeczna
    Badania prowadzone wśród organizacji, których celem jest łagodzenie problemów społecznych i katalizowanie przemian społecznych – przedsiębiorstwa społeczne i start-upy pozytywnego wpływu.
  2. Konkurencyjność współczesnych organizacji i innowacyjność organizacyjna
    Tematyka eksplorowana w sektorze MŚP (głównie przedsiębiorstwa rodzinne). Badania dotyczą kreowania innowacyjności i strategii konkurowania w organizacjach.

III. Zarządzanie publiczne
Badania dotyczą rutyn i reguł zarządzania w organizacjach publicznych i wpływu tychże na efektywne dostarczanie usług publicznych i społecznych.

Stale wzbogacam swój warsztat uczestnicząc w kursach i szkoleniach m.in. Szkoła Tutorów Collegium Wratislaviense, Akademia Skutecznego Mentoringu, kurs trenerów BRAINSTORM, kurs mentora akademickiego TROP, kurs trenera akademickiego TROP. W latach 2010-2012 projektowałam i wdrażałam system mentoringu akademickiego w WSP im. J. Korczaka w Katowicach, gdzie w kolejnych latach prowadziłam ze studentami spotkania mentorskie budujące relację mistrz-uczeń (200h sesji mentorskich).